Można pograć. Lubię grać od nowa (zboczenie IM).
A propos tej daty nie jestem pewien na 100% ale właśnie jest to coś za około 30 lat, więc pewnie już nie będzie be-enu.
Diablo jest jedną z gier, które wykorzystuje tzw generowanie proceduralne, gdzie wsadem do wygenerowania gry jest losowe "ziarno" wygenerowane w pseudolosowym generatorze liczb na podstawie czasu (daty i godziny, minut, sekund) w którym tworzona jest gra. Najwyraźniej ziarno wygenerowane po ok 2039 jest za każdym razem takie samo. Na miejscu twórców, sam nie wpadłbym, że ktoś będzie w to grał za 15 lat, a co dopiero 45, więc niewykluczone, że algorytm, który przestaje spełniać prawidłowo swoją funkcję za połowę wieku mógł być świadomą decycją programistyczną.
Kilka osób przeprowadziło testy, polegające na przedstawieniu zegara systemowego na datę za ok 30 lat i w efekcie każda utworzona gra była taka sama (te same levele, potwory, dropy).
Metoda z zegarem systemowym była również wykorzystywana kilka lat temu w czasach świetności diablo do generowania dokładnie takich samych leveli na potrzeby turniejów Iron Man. Miało to dawać równe szanse uczestnikom. Polegało to na tym, że organizator przekazywał uczestnikom datę i godzinę na jaką mają ustawić zegar systemowy, przed utworzeniem gry.
Jak temat cię interesuje to na początek warto zajrzeć tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Generator_liczb_pseudolosowycha tu wiele ciekawostek na temat gier z generowaniem proceduralnym, niestety po angielsku:
http://en.wikipedia.org/wiki/Procedural_generation