język: polski
english: coming soon
Znajdziesz tu wiele informacji o czarach, przydatnych głównie dla osób, które poznały już trochę mechanikę gry. Podstawowy opis - co dany czar robi, pojawi się za jakiś czas. Myślę jednak, że największą frajdę daje testowanie czarów samemu. Później można wrócić na tą stronę w celu kompletnego zgłębienia tajników magii.
Maksymalny poziom czarów, bez dodatków z magicznych przedmiotów, to 15.
Infravision dostępna jest tylko jako Scroll, lub może nią obdarzyć Murkey Pool, działa tylko w bieżącym poziomie.
Identify, czyli identyfikacja magicznych i unikatowych przedmiotów, dostępna jest tylko jako Scroll. Używa jej również Cain w mieście, pobiera jednak za to opłatę w wysokości 100 gold pieces.
Apocalypse, Nova i Resurrect dostępne są tylko jako Scrolle, oraz występują w Staff'ach. Apocalypse działa na wszystkich przeciwników i pomimo używania animacji ognia rani również odpornych na ogień.
Bone Spirit i Blood Star kosztują nie tylko Manę, ale i Hit Points. Jeżeli używasz czaru Mana Shield, będą one zabierać dodatkową ilość many zamiast Hit Points. Bone Spirit nie zabija, jedynie osłabia przeciwników, zabierając trzecią część aktualnego HP.
Stone Curse nie działa na innych graczy, oraz na Diablo.
Golem kieruje się w tą stronę, w którą zwrócona jest twoja postać, możesz stworzyć tylko jednego Golem'a, jeśli spróbujesz przywołać następnego, stracisz pierwszego, Golemy różnych graczy walczą ze sobą, nie ważne czy jest ustawione Player Friendly.
Holy Bolt działa tylko na potwory z gatunku Undead. Zaliczają się do nich wszystkie rodzaje Zombie i Skeletons, oraz sam Diablo.
Healing i Heal Other to jedyne czary, które zwiększają ilość Many potrzebnej do użycia zaklęcia wraz ze wzrostem poziomu postaci.
Każdy gracz jest odporny na wszystkie rzucone przez siebie czary, oprócz Fire Wall i Flame Wave.
Flash na wysokim poziomie zadaje naprawdę wysokie obrażenia, jednak z powodu błędu, przeciwnikom stojącym w punktach 1, 2, 3 (screen poniżej) zadaje tylko cząstkowe obrażenia. Staraj się więc tak używać Flash, aby potwory znajdowały się w punktach 4, 5, 6, 7, 8.
Jeśli grasz w wersję Diablo starszą niż v1.07, to używaj Mana Shield na pierwszym poziomie, gdyż dopiero w v1.07 usunięto błąd, który powodował coraz mniejszą redukcję otrzymanych obrażeń wraz ze wzrostem poziomu Mana Shield. Aby uniknąć tego i innych błędów zaktualizuj swoją wersję Diablo do wersji 1.09.
Czar / Poziom | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Firebolt | 15 | 18 | 21 | 25 | 30 | 36 | 43 | 51 | 61 | 73 | 87 | 104 | 124 | 148 | 177 |
Charged Bolt | 25 | 30 | 36 | 43 | 51 | 61 | 73 | 87 | 104 | 124 | 148 | 177 | 212 | 255 | 255 |
Holy Bolt | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 |
Healing | 17 | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 |
Heal Other | 17 | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 |
Inferno | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 |
Czar / Poziom | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Firewall | 27 | 32 | 38 | 45 | 54 | 64 | 76 | 96 | 109 | 130 | 156 | 187 | 255 | 255 | 255 |
Telekinesis | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Lightning | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 |
Town Portal | 20 | 24 | 28 | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 |
Flash | 33 | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Stone Curse | 51 | 61 | 73 | 87 | 104 | 124 | 148 | 177 | 212 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Czar / Poziom | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Phasing | 39 | 46 | 55 | 66 | 79 | 94 | 112 | 134 | 160 | 192 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Mana Shield | 25 | 30 | 36 | 43 | 51 | 61 | 73 | 87 | 104 | 124 | 148 | 177 | 212 | 255 | 255 |
Elemental | 68 | 81 | 97 | 116 | 139 | 166 | 199 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Fireball | 48 | 57 | 68 | 81 | 97 | 116 | 139 | 166 | 199 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Flame Wave | 54 | 64 | 76 | 96 | 109 | 130 | 156 | 187 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Chain Lightning | 54 | 64 | 76 | 96 | 109 | 130 | 156 | 187 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Guardian | 61 | 73 | 87 | 104 | 124 | 148 | 177 | 212 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Czar / Poziom | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Golem | 81 | 97 | 116 | 139 | 166 | 199 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Teleport | 105 | 126 | 151 | 181 | 217 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Bone Spirit | 34 | 40 | 48 | 57 | 68 | 81 | 97 | 116 | 139 | 166 | 199 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Blood Star | 70 | 84 | 100 | 120 | 144 | 172 | 206 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 | 255 |
Jak napisałem wcześniej, maksymalny poziom wszystkich czarów, bez dodatków z magicznych, lub unikatowych przedmiotów to 15. Jednak tylko czarodziej może osiągnąć taki poziom wszystkich czarów poprzez czytanie ksiąg. Jest to uwarunkowane tym, że maksymalna ilość punktów magii dla wojownika to 50, a dla łuczniczki - 70. Zakładając zestaw przedmiotów zwiększających Magic, maksymalnie można uzyskać 225 wojownikiem i 245 łuczniczką, a prawie wszystkie czary wymagają 255 do zdobycia kilku ostatnich leveli. Oto przykładowy zestaw, wyciskający te maksymalne punkty:
Oto maksymalne poziomy czarów dla Warriora i Rogue, biorąc pod uwagę tylko czytanie ksiąg. Z pomocą odpowiednich przedmiotów można je podnieść nawet o 5 [unikaty: Thinking Cap (+2), Naj's Light Plate (+1), i magiczny Arch-Angel's Staff (+2)], ale kto przy zdrowych zmysłach będzie w czymś takim grał, nie będąc magiem.
Firebolt | Charged Bolt | Holy Bolt | Healing | Heal Other | Inferno |
15 | 13 | 14 | 15 | 15 | 14 |
Firewall | Telekinesis | Lightning | Town Portal | Flash | Stone Curse |
12 | 11 | 14 | 14 | 11 | 9 |
Phasing | Mana Shield | Elemental | Fireball | Flame Wave | Chain Lightning | Guardian |
10 | 13 | 7 | 9 | 8 | 8 | 8 |
Golem | Teleport | Bone Spirit | Blood Star |
6 | 5 | 11 | 7 |
Teoretycznie, Warrior i Rogue, mogą osiągnąć 15 level każdego czaru, jednak wymaga to dużo cierpliwości i szczęścia. Zacznijmy od czarów Charged Bolt i Holy Bolt. Te dwa czary można pod pompować z pomocą kapliczek Sacred Shrine i Ornate Shrine. Nie polecam tej metody, bo podwyższają one o 2 poziomy dany czar, ale wzamian tracimy kilka punktów z maksymalnej ilości Many. Możemy je odzyskać jedynie dzięki kapliczce Eerie Shrine, no ale oczywiście trzeba ją najpierw znależć. Resztę czarów można pod pompować z pomocą kapliczki Enchanted Shrine. Obniża ona level losowo wybranego czaru o jeden, ale resztę podwyższa o jeden level. Czyli teoretycznie można mieć wszystkie czary na 15 poziomie, ale jak wspominałem wcześniej, trzeba mieć dużo cierpliwości i szczęścia, żeby znaleźć odpowiednią liczbę kapliczek i żeby, czar który spada o jeden poziom nie był Teleportem, Stone Coursem, czy innym, na którym nam zależy.
· Poradnik - podstawy
· Kapliczki
· Unikaty
· Bestiariusz - potwory
· Battle.net