język: polski
english: coming soon

Podstawowe informacje o Diablo 1

Poradnik - Czarodziej

Przypomnienie

Ten poradnik to kontynuacja działu Poradnik - podstawy. Upewnij się, że zapoznałeś się z tą częścią wiedzy.


Sorcerer

1. Wstęp

Czarodziej to moja ulubiona postać. Ma zdecydowanie największy potencjał niszczycielski, nawet nie posiadając żadnych przedmiotów może skutecznie niszczyć, zabijać i mordować wszystko co się rusza. Jednak na początku jest bardzo słaby, nie raz zdarzyło mi się zginąć od wybuchającej beczki. Jeśli chodzi o rozwijanie cech to proponuje z każdym nowym poziomem doświadczenia dodawać 2 punkty do Magic i po jednym do pozostałych cech. Gdy zdobędziesz ok. 17-20 level, proponuję ze dwa razy dodać 5 punktów do Strength, aby móc nosić cięższe zbroje.

2. Sprzęt

Tutaj dopuszczam dwie konfiguracje, pierwsza pozwala ci wyrwać się z pod bezpośredniego ataku, ale ma mniejsze obrażenia czarów (niższy level), natomiast w drugiej masz 20 level czarów (najwyższy możliwy), ale nie wolno Ci się zbliżyć do przeciwników, bo masz bardzo niski Armor Class.

3. Sprzęt - konfiguracja 1


Głowa: Royal Circlet

Armor Class: 40
+10 To All Attributes
Mana: +40
+10% Light Radius


To najlepsze okrycie głowy w grze, zanim je znajdziesz z powodzeniem możesz nosić Holy Helm / Crown of the Stars.


Tułów: Awesome Plate of the Stars

Armor Class: 60 - 75 +131 % - 150 %
+ 8 - 11 To All Attributes


Zbroja to twoje najlepsze żródło Armor Class, najlepiej znaleźć Full Plate Mail, ale wymaga on 90 Strength, dlatego w tej konfiguracji jest tyle of the Stars / Zodiac. Jeśli masz np. 80 Strength, a Full Plate dodaje 10 do wszystkich atrybutów, to też możesz go nosić. Wystarczy na chwilę założyć, zamiast Dragon's Ring Of Wizardry, pierścień dodający minimum 10 do siły, następnie założyć zbroje i zamienić z powrotem pierścienie. W przypadku Full Plate Mail najwyższy możliwy prefiks dodający Armor Class to Awesome, a nie jak niektórzy myślą Godly.


Prawa dłoń: Dreamflange

Damage: 1-8
+30 To Magic
Mana: +50
Resist Magic: +50%
+20% Light Radius
Spells Are Increased 1 Level


To po prostu ideał, +110 do many rządzi. Zanim go znajdziesz proponuję Arch-Angel's Staff of Wizardry.


Lewa dłoń: Jakikolwiek Shield of Brilliance

Armor Class: w zależności od tarczy: 1 - 20
+ 11 - 15 To Magic
w zależności od prefiksu:
+ 91% - 110% Armor Class lub
Resist Magic / Fire / Lightning: + 41 - 50 % lub
Resist All: + 21 - 30 %


Jak nie masz Resist'ów na max, to tarcza jest dobrym miejscem na prefiks uzupełniający ten brak. Można też zwiększyć Armor Class, maksymalny prefiks w połączeniu z Brillance dla tarczy to Blessed.


Pierścień 1: Obsidian Ring of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Pierścień 2: Dragon's Ring of Wizardry

Mana: + 51 - 60
+ 21 - 30 To Wizardry



Amulet: Obsidian Amulet of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Takie combo biżuterii to ideał, jednak jest to baaaaaardzo trudne do znalezienia. Może być również Dragon's Amulet of Wizardry i 2 Obsidian Ring of the Zodiac, bo oczywiście efekt noszenia tego będzie taki sam. Zanim znajdziesz te mistrzowskie przedmioty radzę nosić Ruby / Saphire / Diamond Ring / Amulet of the Heavens i Ring / Amulet of Wizardry, które mają duże większe prawdopodobieństwo znalezienia. Po prostu, gdy będziesz miał przeciwników atakujących ogniem zakładasz Ruby... , magią - Diamond... itd.

4. Sprzęt - konfiguracja 2


Głowa: Thinking Cap

Armor Class: 4
Mana: +30
Spells Are Increased 2 Levels
Resist All: +20%
Altered Durability (1)



Tułów: Naj's Light Plate

Armor Class: 43
No Strength Requirement
+5 To Magic
Mana: +20
Resist All: +20%
Spells Are Increased 1 Level



Ręce: Arch-Angel's Staff of Wizardry

Damage: w zależności od staff: 2-4 do 8-16
Spells Are Increased 2 Level
+ 21 - 30 To Magic



Pierścień 1: Obsidian Ring of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Pierścień 2: Dragon's Ring of Wizardry

Mana: + 51 - 60
+ 21 - 30 To Wizardry



Amulet: Dragon's Amulet of the Wizardry

Mana: + 51 - 60
+ 21 - 30 To Wizardry


5. Czary

Mag nigdy nie powinien grać na poziomach trudności Nightmare i Hell bez Mana Shield. Rzucenie Mana Shield to pierwsze co robisz, gdy wchodzisz na nowy poziom. Pod klawiszami F5-F8 powinieneś mieć: Stone Course, Teleport, Lightning, Fireball. Za nim nauczysz się tych czarów, z powodzeniem możesz używać: Firebolt, Holy Bolt, Fire Wall.

6. Troszeczkę o taktyce

Mag jest stworzony do walki na odległość. Nigdy nie wdawaj się w bezpośrednią walkę. Na początku jest to bardzo trudne, toteż pierwsze co należy zrobić, to znaleźć jakiś dobry Armor i Staff of Firebolt, Lightning lub Holy Bolt (działa tylko na szkielety i na zombie), gdyż skromne zasoby Many szybko się wyczerpują, gdy używasz wyuczonych czarów. Życie Maga staje się dużo łatwiejsze, gdy nauczy się czaru Teleport. Dzięki niemu możesz być cały czas w ruchu, i nie dać się nikomu trafić. Po prostu rzucasz Fireball'e / Lightning'i, najlepiej w duże grupy przeciwników, większość ginie, a ci którzy przeżywają i próbują do Ciebie dojść, giną po twoim Fireball'u / Lightning'u rzuconym zaraz po przeteleportowaniu się o kilka pól dalej od nich. Oczywiście nie musisz cały czas używać Teleport'u, czasami wystarczy zrobić kilka kroków, chociaż jeśli używasz Konfiguracji 2 nie możesz pozwolić, żeby ktokolwiek Cię dotknął, więc raczej polegaj na Teleporcie. W ogóle Konfiguracja 2 jest przeznaczona dla bardziej zaawansowanych graczy z wysokim poziomem doświadczenia. Obsidian Lord, Advocate, Soul Burner - te potwory na poziomie trudności Hell są odporne w 100 % na wszystkie rodzaje czarów. Walcząc z nimi najlepiej mieć jakiegoś Wojownika w drużynie, jednak i bez niego można sobie poradzić. Musisz pozamieniać ich w kamień (Stone Course) i następnie rzucić czar Golem. Golem bardzo szybko poradzi sobie z nieuruchomionymi przeciwnikami, szczególnie jeśli będziesz mu jeszcze pomagać za pomocą Dreamflange lub Staff. W przypadku Soul Burner radzę je traktować Stone Course'm w jakiś osłoniętych miejscach, ponieważ wszystkie rodzaje Witches mają nie ograniczony zasięg widzenia, jeśli chodzi o Golem'a i potrafią zabić go z drugiego końca poziomu. To właściwie tyle o taktyce, dobrze skonfigurowany mag praktycznie nie powinien napotkać żadnych poważniejszych przeszkód.

7. Początkowe i maksymalne statystyki maga bez dodatków z przedmiotów

  Strength Magic Dexterity Vitality Hit Points Mana To Hit AC
Początkowe 15 35 15 20 30 70 57 % 3
Maksymalne 45 250 85 80 138 596 92 % 17

Inne części poradnika do Diablo 1

· Poradnik - podstawy
· Poradnik - wojownik
· Poradnik - łuczniczka