1. Wprowadzenie
Middle Earth Mod dla pierwszej części Diablo to moim zdaniem najlepszy mod dla tej ponadczasowej i klasycznej gry firmy Blizzard. Zrobiony przez V&K kilka ładnych lat temu przenosi nas w Tolkienowski świat. Możemy spotkać Gandalfa czy Galadriele jako NPC, walczyć z orkami, trolami, Sarumanem i Sauronem, aby ostatecznie pokonać niewypowiedziane zło - Morgotha. Mam wrażenie, że jest to mod tylko dla hardcorowych fanów pierwszego Diablo. Poprawiono w nim wszystkie niedociągnięcia oryginału, znacznie podniesiono poziom trudności i balans postaci. Twórcy tego moda - Varaya i Khan - przestali się nim zajmować, gdy wyszło Diablo2, jednak mod sprawia wrażenie skończonego. Było wiele wersji i ostateczna uważam że jest naprawdę świetna. Nie ma tu jak w przypadku popularnego Rebirth dodatków na siłę, zmieniono i dodano tylko to co naprawdę urozmaica rozgrywkę. Poniżej opisałem zmiany, które moja pamięć pozwoliła mi przywołać w danej chwili :P Aha, warto zaznaczyć, że mod ten powstał na długo przed popularnymi filmami z serii Lord of the Rings, i w tamtych czasach naprawdę świetnie działał na wyobraźnię ludzi, którzy czytali książki Tolkiena. Dziś nawiązanie do LotR trochę straciło na sile, ale nadal jest to świetny mod trzymający klimat.
2. Szczegółowy opis
- Wszystkie nazwy unikatów, npc, potworów itd bazowane na Tolkienowskim Władcy Pierścieni.
- Middle Earth Mod jest stworzony tylko z myślą o trybie Multiplayer. W Single mogą wystąpić błedy wynikające z modyfikacji kodu i przedmiotów single playerowych. Jednak można w niego grać również samemu, bez dostępu do sieci. Wybieramy Multi Player\Direct Cable Connection\wybieramy lub tworzymy nowego bohatera\Create Game\Wybieramy poziom trudności i już.
- Poziom trudności znacznie podniesiony, wyczyszczenie ostatniego levelu i zabicie Diablo (czyli Morgoth w ME) na poziomie Hell/Hell to naprawdę ciężkie wyzwanie
- Wiele potworów i bossów jest odpornych na Stone Course
- Kilka potworów odpornych na wszelkie rodzaje magii
- Sporo potworów w Hellu posiada umiejętność Life Stealing. Polega to na tym, że gdy Cie trafią dodaje im się życie. I dodaje im się nawet powyżej maxymalnego HP. Czyli dla przykładu potwór z bazowym HP 1000 bijąc Cie może sobie nabić HP do np. 20 000.
- Podniesiona efektywność czarów typu Lightning rzucanych przez potwory, warto mieć duży resist lightning w ME
- Pod klawisze F1-F4 można przypisać czary, tak samo jak się to robi z klawiszami F5-F8
- Niektóre potężne przedmioty można znależć tylko na Hell/Hell.
- Niektóre przedmioty jak np. The One Ring wypadają tylko z Morgotha (Diablo) i tylko na Hell/Hell.
- Zabicie Diablo (czyli Morgoth) nie włącza animacji końcowej, można dalej chodzić po podziemiach, i przede wszystkim podnieść przedmiot, który zawsze wypada z tego końcowego bossa.
- Możesz znaleźć Unikaty z różnymi statystykami. Wynika to z tego, że w przeciwieństwie do klasycznego Diablo, tutaj wartości danego bonusa z unikatu są losowane z pewnych z góry ustalonych przedziałów.
- Unikaty są dużo trudniejsze do znalezienia niż w klasycznym Diablo, i pomijając kilka tzw. low-level unikatów, zazwyczaj są bardzo przydatne.
- Dla większego zbalansowania zmiany w statystykach postaci, m.in ograniczenie maga do 5 STR bazowego.
- Wymagania punktów STR i DEX do noszenia ciężkich zbroi mocno podniesione.
- Sporo nowych potworów z nową grafiką (wyjęte z Hellfire lub korzystające z nie użytych grafik z finalnej wersji Diablo)
- Czar Teleport działa w mieście.
- Czar Ressurect jest nareszcie dostępny w książkach, czyli możemy się go nauczyć i nie musimy nosić ze sobą scrolli.
- Sporo nowych przedmiotów, i zmienione staty starych. Generalnie podniesiono efektywność broni dwuręcznych.
- Sporo nowych prefiksów i sufiksów, niektóre zupełnie nowe, jak np. te zatrzymujące regenerację potworów.
- Zmieniona grafika menu (kliknij na obrazki poniżej, aby powiększyć)
- Najechanie kursorem w lewy-górny róg podświetla wszystkie itemy leżące na ziemi
- Nowy czar: Etherealize - daje około 30 sekund nieśmiertelności, co wbrew pozorom za bardzo nie ułatwia życia. Dostępny tylko w scrolach.
- Nowy czar: Escape - połączenie teleportu z town portal, po rzuceniu tworzy town portal i wteleportowuje w niego, jak nazwa wskazuje, dobry do ucieczek. Dostępny w księgach, scrolach i staffach.
- Nowy czar: Thunder - silniejszy lightning, bardzo użyteczny i niesamowicie trudny do znalezienia. Dostępny w księgach, scrolach i staffach.
- Maksymalna ilość kasy w jednym slocie to 65 000 Gold.
- Nowy wygląd krypt i beczek.
- Lepsze ułożenie NPC w mieśćie, nie trzeba dużo chodzić.
- Lepsze ułożenie Town Portali w mieście, wszystko jest bliżej.
- Dynamicznie wyświetlane Hit Points przeciwników. Czyli widzimy ile ma życia przeciwnik i ile mu zostało. Można też zobaczyć, to o czym mało kto wie, jak szybko regenerują swoje życie potwory.
- Niektóre przedmioty mają bazowe właściwości, widoczne po ich podniesieniu.
- ...i pewnie jeszcze tysiąc innych rzeczy o których zapomniałem :P
Inne podrozdziały dotyczące Diablo Middle Earth Mod
· Jak grać w internecie w V&K's Middle Earth?
· Przedmioty magiczne - prefiksy i sufiksy
· Unikaty
· Download Middle Earth
· Multimedia - Middle Earth Mod Gameplay Video