język: polski
english: coming soon
Zadania, czyli questy, możesz zainicjować poprzez przeczytanie jakiejś księgi w podziemiach, dostać od któregoś z mieszkańców Tristram, lub od jakiejś postaci w podziemiach. Wykonanie zadania wiąże się zawsze z jakąś nagrodą. Nigdy w jednej grze nie występują wszystkie naraz. Warto jeszcze zaznaczyć, że większość questów występuje tylko w trybie Single Player, a te które pojawiają się w Multi Player zazwyczaj różnią się od swoich odpowiedników z gry w trybie dla jednego gracza.
Zlecany przez: Wounded Townsman
Poziom: 2
Nagroda: The Butcher's Cleaver
Przeciwnicy: The Butcher
Uwagi: ten quest występuje w każdej grze w trybie Multi Player, jednak dostajemy tam zamiast
The Butcher's Cleaver losowy przedmiot magiczny
Leżący pod kościołem Wounded Townsman, konając, opowie Ci o tym jak
arcybiskup Lazarus zaciągnął mieszkańców Tristram do podziemi, aby
odnaleźć zaginionego księcia, i jak później się okazało, zastawił na nich
pułapkę. Demon o imieniu The Butcher wyciął prawie wszystkich. Pomścij ich,
odnajdź salę pełną ludzkich zwłok i zabij ich oprawcę, aby ich dusze mogły
spocząć w spokoju.
Zlecany przez: Pepin
Poziom: mini-level "Poisoned Water Supply" (wejście z poziomu 2)
Nagroda: Ring of Truth
Przeciwnicy: Carver(spear) - 20, Devil Kin(miecz) - 11, Flash Clan - 4, Flash Clan Archer - 1
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Jeżeli wylosowałeś ten quest, to woda w fontannie na rynku Tristram
będzie żółta, zamiast niebieskiej. Pepin poprosi Cię o odnalezienie
źródła, które to dostarcza wodę dla całego miasta. Jego zdaniem woda
nie nadaje się do picia, gdyż słudzy Zła mogli zatruć ów źródło. Spiesz
się, gdyż zapasy czystej wody nie starczą na długo. Gdzieś na poziomie
drugim znajdziesz pęknięcie w ścianie opisane "To a Dark Passage".
Wejdź i wybij wszystko co się rusza. Gdy to zrobisz woda zmieni kolor
z "trochę" brudnego żółtego na niebieski. Pozostało już tylko wrócić do
Pepina i odebrać nagrodę.
Zlecany przez: Ogden
Poziom: mini-level "Skeleton King's Lair" (wejście z poziomu 3)
Nagroda: The Undead Crown, wiele magicznych przedmiotów ze skrzyń
Przeciwnicy: Skeleton King, chmary przeróżnych gatunków Skeletons
Uwagi: ten quest występuje w każdej grze w trybie Multi Player, jednak nie rozgrywa się w mini-levelu,
lecz na poziomie 3 oraz dostajemy tam zamiast The Undead Crown losowy przedmiot magiczny; w
trybie Single Player Skeleton King posiada zdolność wskrzeszania zabitych przez nas kościaków
Ogden opowie Ci część historii króla Leorica, jak brutalnie
przeczesywał Tristram w poszukiwaniu porwanego syna, jak z
dnia na dzień pogłębiało się jego szaleństwo, jak został zabity i
rzucił klątwę na swoich oprawców, i wreszcie jak obudził się z
wiecznego snu w swoim grobowcu i dowodzi teraz armią
nieumarłych. Ogden poprosi Cię o ukojenie duszy władcy poprzez
zniszczenie tej postaci, którą teraz przyjął. Na poziomie trzecim
znajdziesz wejście do grobowca ("To King Leoric's Tomb"). Przesuń dwie dźwignie
(Lever), aby dostać się do głównej sali. Gdy zabijesz Skeleton King'a, nie zapomnij
pozrzucać szkieletów z krzyży, otworzą się wtedy sekretne pomieszczenia ze skrzyniami
pełnymi magicznych przedmiotów.
Inicjowany przez: Gharbad the Weak
Poziom: 4
Nagroda: dwa magiczne przedmioty
Przeciwnicy: Gharbad the Weak
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Gharbad the Weak pochodzi z rasy Goatman i spotkasz go gdzieś na
czwartym poziomie. Gdy z nim porozmawiasz, będzie Cię błagał, żebyś go
nie zabijał, i że następnym razem da Ci jakiś przedmiot. Gdy odejdziesz i
wrócisz, dostaniesz od niego magiczny item, i obieca zrobić następny, jeżeli
go nie zabijesz (i tak nie możesz). Przy następnej wizycie powie, że jeszcze
nie skończył wyrabiać przedmiotu dla Ciebie. Odejdź i wróć. Teraz powie, że to co
zrobił jest za dobre dla Ciebie, i zaatakuje Cię. Zabij go i weź swoją nagrodę.
Zlecany przez: Ogden
Poziom: 4
Nagroda: Harlequin Crest, magiczny przedmiot z ciała Snotspill'a
Przeciwnicy: Snotspill, Dark One(miecz) - 20, Overlord - 5
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Ogden opowie Ci o tym, jak w nocy przyszły jakieś potwory i ukradły szyld
(Tavern Sign) jego tawerny. W kościele na poziomie czwartym spotkasz
Snotspill'a strzegącego przejścia na poziom 5. Powie Ci, że przepuści Cię,
jeśli przyniesiesz mu Tavern Sign, który mają wielkie, ohydne potwory. Ze
skrzyni znajdującej sie w pomieszczeniu obok i strzeżonej przez Overlord'y, wyjmij szyld,
ale nie oddawaj go Snotspill'owi, lecz zanieś go do Ogdena. Właściciel tawerny powie
Ci, że wcale nie musiałeś mu tego przynosić, ale da Ci w nagrodę unikatowy hełm
pozostawiony w oberży przez jakiegoś maga. Pozostało Ci już tylko zabicie Snotspill'a i
jego małej armii. Gdybyś oddał mu Tavern Sign też by Cię zaatakował, a nie dostałbyś
już nagrody od Ogdena.
Zlecany przez: Griswold
Poziom: 5
Nagroda: Empyrean Band
Przeciwnicy: praktycznie wszyscy z poziomu 5
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Griswold opowie Ci o karawanie z wschodnich ziem przejeżdżającej kiedyś w
okolicach Tristram. Wiozła ona kamień, który spadł z nieba. Ów karawanę
napadli i splądrowali jacyś zakapturzeni jeźdźcy, a meteoryt nie został nigdy
odnaleziony. Kowal poprosi Cię o odszukanie i przyniesieni tego kawałka
skały, i obieca zrobić z niego coś użytecznego. Pozostaje Ci tylko przeszukać
poziom 5 i znaleźć Magic Rock lezący na swego rodzaju stoliku. Zanieś
meteoryt Griswold'owi, a on, wykorzystując również pierścień, który dostał od
babci, zrobi dla Ciebie nagrodę.
Inicjowany przez: Book of Blood
Poziom: 5
Nagroda: Arkaine's Valour
Przeciwnicy: Horned Demons - 8
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
"...i tak, zamknięte za Gateway of Blood (Brama Krwi) i za Hall of
Fire (Sala Ognia), Valor czeka na bohatera Światła, aby się
przebudzić..."
Legendy mówią o piedestale wykutym z obsiadianowego kamienia i gotującej się w
nim krwi. Są również aluzje do Stones of Blood (Kamienie Krwi), które to otwierają
drzwi do antycznych skarbów. Zapewne chodzi o Valor - święta zbroję schowaną w
sekretnym skarbcu. Ów zbroja należała do antycznego bohatera o imieniu Arkaine. Był
to pierwszy śmiertelnik, który uczestniczył w Wojnie Grzesznych i przegonił Legiony
Ciemności z powrotem do Płonących Piekieł. Wiele osób poszukiwało tej zbroi, również
Griswold, ale nikomu nie udało się jej odnaleźć. Po przeczytaniu Book of Blood na 5
poziomie przejdź do następnej sali. Umieść, leżący na ziemi, Blood Stone na piedestale
obok. Na zewnątrz pomieszczenia w którym jesteś otworzyła się nowa sala. Weź z niej
następny Blood Stone i umieść go również na piedestale. Otworzyła się następna sala
na zewnątrz. Leżący w niej Blood Stone wrzuć na piedestał, a otworzy się główna sala.
Znajdziesz w niej cel tego questu - unikatową zbroję.
Inicjowany przez: Mythical Book
Poziom: mini-level "The Chamber of Bone" (wejście z poziomu 6)
Nagroda: jeden level czaru Guardian, 6 magicznych przedmiotów
Przeciwnicy: Horror Captains - 45, Unseen - 12, Horned Demons - 9
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player i pojawia się w każdej singleplayerowej grze
"Za The Hall of Heroes leży The Chamber of Bone. Wieczne
potępienie czeka tego, który spróbuje ukraść skarby spoczywające
w tej sali."
Przemówił Pan Terroru.
Gdy przeczytasz Mythical Book znajdującą się na szóstym poziomie,
uzyskasz dostęp do schodów prowadzących do The Chamber of
Bone (wcześniej były za ścianą). Gdy będziesz już w mini-levelu, nie
zapomnij użyć dwóch dźwigni do otworzenia sal z magicznymi
przedmiotami oraz przeczytaniu Ancient Tome (wyświetli się wtedy
"Arcane Knowledge Gained!"), dzięki któremu uzyskasz jeden
poziom czaru Guardian, oraz quest zostanie zaliczony.
Inicjowany przez: Book of the Blind
Poziom: 7
Nagroda: Optic Amulet
Przeciwnicy: Illusion Weaver - 17
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Halls of the Blind to miejsce w którym są uwięzione, spowite
Ciemnością i cierpiące dusze przeklętych. Przeczytaj Book of the Blind
znajdującą się na poziomie 7, a uzyskasz dostęp do Halls of the Blind
leżących na tym samym poziomie. Zabij tam wszystkich i podnieś
leżący w jednym z pomieszczeń Optic Amulet.
Inicjowany przez: Zhar the Mad
Poziom: 8
Nagroda: dwie księgi losowo wybranych czarów, magiczny przedmiot z ciała Zhar'a
Przeciwnicy: Zhar the Mad
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Zhar the Mad to szalony czarodziej, który ze znanych tylko sobie powodów siedzi
zamknięty w pomieszczeniu z magicznymi artefaktami. Gdy z nim porozmawiasz,
powie Ci żebyś się wynosił i da Ci na odchodne jedną księgę. Gdy spróbujesz
dobrać się do regału z księgami (Bookcase) Zhar niezwłocznie Cię zaatakuje.
Zabij go i quest wykonany.
Zlecany przez: Adria
Poziom: 9
Nagroda: Spectral Elxir (dodaje 3 punkty do każdego atrybutu)
Przeciwnicy: praktycznie wszyscy z poziomu 9
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Gdy znajdziesz Fungal Tome udaj się z nim do Adrii. Powie Ci, że jest
to Book of Reagents (w wolnym tłumaczeniu - Księga Odczynników) i
poprosi Cię o znalezienie i przyniesienie dużej, czarnej pieczarki
(Black Mushroom), która jest jej potrzebna do przygotowania jakiejś
specjalnej mikstury. Znajdziesz ją (pieczarkę) na poziomie 9, na pólku
pieczarek (Mushroom Patch). Gdy oddasz ją Adrii, ta bardzo się
ucieszy i powie Ci, że Pepin szuka mózgu demona do stworzenia
eliksiru zdolnego leczyć zatrutych demonicznym jadem. Poprosi Cię
również, abyś przyniósł jej próbkę ów eliksiru, gdy już przyniesiesz
Pepin'owi ten mózg. Gdy zejdziesz do podziemi, z pierwszego zabitego potwora
"wypadnie" mózg (Brain). Zanieś go Pepinowi, a dostaniesz od niego Spectral Elxir,
który zaniesiesz do Adrii. Nie będzie zadowolona, że tak długo to trwało, powie że
skończyła już robić swoją miksturę i żebyś sobie zatrzymał elixir Pepina. Wypij go i
masz +3 do wszystkich atrybutów.
Zlecany przez: Griswold
Poziom: 10
Nagroda: Giswold's Edge
Przeciwnicy: Obsidian Lord - 10, Night Clan Archer - 8
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Griswold opowie Ci historię o mistycznym kowadle pochodzącym prosto
z Piekielnej Kuźni (Hellforge), na którym wykuto wiele potężnych, magicznych
broni. Ów kowadło zawiera esencję demonicznego świata, zrobione jest z metalicznych
kości demonów, czaszek pięciu najpotężniejszych magów Piekła i runów mocy i
chaosu, a jego nazwa to Anvil of Fury (Kowadło Szału). Griswold słyszał, że znajduje się
ono gdzieś w podziemiach. Poprosi Cię o odnalezienie go, a w zamian obieca wykuć
na nim wspaniałą broń specjalnie dla Ciebie. Anvil of Fury znajdziesz na mniej więcej
środku 10 poziomu, na swego rodzaju półwyspie leżącym na jeziorze lawy. Zanieś je do
kowala i już następny quest zaliczony i w dodatku niezła nagroda.
Inicjowany przez: Steel Tome
Poziom: 13
Nagroda: 4 sztuki magicznej broni, 2 magiczne zbroje, magiczny przedmiot z ciała Warlord'a
Przeciwnicy: Warlord of Blood, wiele Steel Lord
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Gdy przeczytasz Steel Tome opowiadający o Warlord of Blood, o jego
pożądaniu krwi śmiertelnych i Aniołów wypełniającym jego wszystkie myśli i
czyny, uzyskasz dostęp do małej sali, której ściany otaczają zejście do
poziomu 14. Wystarczy tam wejść, zabić wszystkich Steel Lord, oraz samego
Warlord of Blood, i cała zbrojownia należy do Ciebie.
Inicjowany przez: Lachdanan
Poziom: 14
Nagroda: Veil of Steel
Przeciwnicy: praktycznie wszyscy z poziomu 15
Uwagi: ten quest występuje tylko w trybie Single Player
Lachdanana spotkasz na 14 poziomie, wygląda jak unikatowy Blood
Knight. Opowie Ci skrócona wersję swojego życiorysu, m.in. że był
rycerzem króla Leorica, strzegł prawa i porządku, i że ów król, opętany
przez złe moce, rzucił na niego klątwę. Powie Ci również, że słyszał o
Golden Elixir, który to może znieść klątwę i uwolnić jego duszę. Szukał
ów elixiru, jednak bez powodzenia, a jego siły słabną. Poprosi Cię o
znalezienie Golden Elixir i obieca w zamian nagrodę. Cel Twojego questu
leży gdzieś na 15 poziomie, odnajdź go i przynieś rycerzowi, aby ocalić jego duszę i, co
najważniejsze :-) otrzymać jego hełm.
Zlecany przez: Cain
Poziom: mini-level "Archbishop Lazarus' Lair" (wejście z poziomu 15)
Nagroda: przedmioty magiczne z ciał unikatowych potworów
Przeciwnicy: Arch-Bishop Lazarus, Red Vex, Blackjade, sporo Hellspawn i Advocate
Uwagi: ten quest występuje w każdej grze w trybie Single Player i Multi Player, jednak w trybie Multi
Player nie znajdziesz Staff of Lazarus i nie ma tam mini-levelu, Lazarus jest na 15 poziomie
Na 15 poziomie znajdziesz Vile Stand (dosłownie
tłumacząc - Nędzny Stojak) i zdejmiesz z niego
bezużyteczny przedmiot - Staff of Lazarus. Zanieś go
do Cain'a. Ten opowie Ci o arcybiskupie Lazarusie,
który sprowadził mieszkańców Tristram do podziemi
w celu odnalezienia zaginionego księcia Albrechta,
jednak okazał się zdrajcą i wyprowadził wszystkich
prosto na hordy demonów. Nikt prawie nie przeżył, a ci
co przeżyli widzieli jak Lazarus uciekał wgłąb labiryntu.
Cain poprosi Cię, nie tyle o zabicie Lazarusa, co o
odnalezienie zaginionego księcia. Gdy wrócisz do
podziemi, obok ogromnego pentagramu na ziemi
pojawi się czerwony portal opisany jako "Portal to the
Unholy Altar". Oczywiście nie muszę mówić, że musisz
wszystko tam wybić. Skorzystaj z dwóch Book of Vileness, aby wteleportować się w
nieodkryte tereny, następnie wróć do miejsca w którym się pojawiłeś po wejściu w
portal, aby stamtąd teleportować się prosto do Lazarusa i jego "małej" ekipy. Będzie
stał za ołtarzem z zamordowanym w rytuale chłopcem...
Zlecany przez: Cain
Poziom: 16
Nagroda: koniec gry
Przeciwnicy: Diablo, Sir Gorash, Black Knight - 1, chmary Blood Knight i Advocate
Uwagi: ten quest występuje w każdej grze w trybie Single Player i Multi Player
Gdy po zabiciu Lazarusa wrócisz do miasta i porozmawiasz z
Cain'em dowiesz się, że chłopak z ołtarza nie był księciem.
Dowiesz się również (chociaż pewnie już wiedziałeś :-) że Zło
przeciw któremu ruszyłeś to sam Pan Terroru (Lord of Terror) -
- Diablo. Nie pozostaje Ci nic innego, jak zejście na poziom 16 i
ostateczne rozprawienie się z jednym z trzech najsilniejszych i
najstarszych wcieleń Zła. Poziom 16 składa się z czterech wielkich
sal. W dwóch z nich znajduje się po jednym Skull Lever (dźwignia z
czaszek), w jednej znajdują się dwa Skull Lever i w ostatniej jest
sam The Dark Lord wraz ze swoją hordą demonicznych magów i rycerzy. Musisz
poprzesuwać wszystkie dźwignie, aby po kolei podostawać się do każdej z sal, aż
wreszcie trafisz do tej emanującej największym Złem.
· Postacie NPC
· Czary
· Przedmioty
· Unikaty
· Przedmioty magiczne - prefiksy i sufiksy