język: polski
english: coming soon

Podstawowe informacje o Diablo 1

Poradnik - Łuczniczka

Przypomnienie

Ten poradnik to kontynuacja działu Poradnik - podstawy. Upewnij się, że zapoznałeś się z tą częścią wiedzy.


Rogue

1. Wstęp

Łuczniczka miała być postacią wszechstronną i elastyczną. Jest lepsza w walce wręcz niż Mag, rzuca szybciej czary niż Wojownik, ma więcej Hit Points niż Mag, ale mniej niż Wojownik, ma więcej Mana niż Wojownik, ale zdecydowanie mniej niż Mag. I to jej wypośrodkowanie, zamiast być zaletą, jest jej największą wadą. Chociaż w Single Player naprawdę dobrze jej idzie, to w Multi Player, szczególnie w Hell / Hell, napotyka poważne problemy. Zdecydowanie jest to najmniej popularna postać. Jej główną cechą jest Dexterity, dzięki której wzrastają Chance To Hit, Armor Class oraz Damage (tylko w przypadku Rogue). Jeśli chodzi o rozwijanie cech to proponuje z każdym nowym poziomem doświadczenia dodawać 2 punkty do Dexterity i po jednym do pozostałych cech, ale od około 15 levelu również po 2 punkty do Vitality i po jednym do pozostałych cech, i następnie 2 punkty do Strength i po jednym do pozostałych cech, i tak w kółko.

2. Sprzęt


Głowa: Royal Circlet

Armor Class: 40
+10 To All Attributes
Mana: +40
+10% Light Radius


To najlepsze okrycie głowy w grze, zanim je znajdziesz z powodzeniem możesz nosić Holy Helm / Crown of the Stars.


Tułów: Awesome Plate of the Lion

Armor Class: 60 - 75 +131 % - 150 %
Hit Points: + 51 - 60


Zbroja to twoje najlepsze źródło Armor Class, koniecznie znajdż Full Plate Mail. W przypadku Full Plate Mail najwyższy możliwy prefiks dodający Armor Class to Awesome, a nie jak niektórzy myślą Godly.


Ręce: Windforce

Damage: 1-14
+5 To Strength
+200% Damage
Knocks Target Back


To zdecydowanie najlepszy łuk, jaki można znaleźć. Koniecznie musisz go nosić, +200 % do Damage, i przede wszystkim odpychanie przeciwników (Knocks Target Back) to cechy bez których dosłownie nie da się grać łuczniczką. Zanim go znajdziesz (a musi Ci się udać) radzę używać Savage / Ruthless Bow of Lightning / Burning.


Pierścień 1: Obsidian Ring of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Pierścień 2: Dragon's Ring of the Harmony

Mana: + 51 - 60
Fastest Hit Recovery



Amulet: Obsidian Amulet of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Takie combo biżuterii to ideał, jednak jest to baaaardzo trudne do znalezienia. Może być również Dragon's Amulet of the Harmony i 2 Obsidian Ring of the Zodiac, bo oczywiście efekt noszenia tego będzie taki sam. Zanim znajdziesz te mistrzowskie przedmioty radzę nosić Ruby / Saphire / Diamond Ring / Amulet of the Heavens, które mają duże większe prawdopodobieństwo znalezienia. Po prostu, gdy będziesz miał przeciwników atakujących ogniem zakładasz Ruby... , magią - Diamond... itd. Niektórych może dziwić Ring / Amulet z sufiksem Harmony, jednak uważam, że jest on bardzo potrzebny Rogue, gdyż nie jest tak potężna jak Mag i często bestie do niej dochodzą, a wtedy Fastest Hit Recovery może uratować życie. Gdy masz level postaci powyżej 40, możesz zamienić Harmony na Zodiac.

3. Czary

Dla Rogue są ważne te same czary, co dla Warrior'a, a więc pod klawiszami F5-F8 powinieneś mieć: Stone Course, Teleport, Healing, Firewall.

4. Troszeczkę o taktyce

Rogue, podobnie jak Sorcerer jest stworzona do walki na odległość, jednak jej strzały nie zabijają tak szybko, jak Fireball'e Czarodzieja i utrzymywanie przeciwników w bezpiecznej odległości wcale nie jest takie proste. Na początku znajdż zbroje o dużym Armor Class, gdyż często będziesz mieć bezpośredni kontakt z przeciwnikami. Ogólnie grając Rogue należy często chować się za ścianami, czekać aż nadejdą wcześniej "obudzeni" przeciwnicy i dopiero strzelać z łuku. Stanie na środku sali / korytarza i próbowanie wystrzelania wszystkiego jest raczej słabym pomysłem, chyba że jest mało tego wszystkiego. Nie radzę szarżować z Teleport'em, gdyż Many nie starcza na zbyt wiele teleportacji, radzę bardziej polegać na własnych nogach. Manę lepiej zużywać czarem Healing. Starcza on, w przeciwieństwie do Potion of Full Healing, na wiele uzdrowień i tak jak w przypadku Warrior'a polecam ten czar i zalecam noszenie sporych zapasów Potion of Full Mana. Oczywiście, gdy jesteś atakowany bezpośrednio (tzn. bez pomocy magii) używaj Potion of Full Healing lub Potion of Full Rejuvenation, gdyż działają one o wiele szybciej od czaru. Fire Wall przydaje się np. gdy chcesz opóżnić dotarcie do ciebie potworów, gdyż niektóre z tych bardziej inteligentnych omijają często ścianę ognia. Robią to nawet te w 100 % odporne na ogień (to akurat nie świadczy dobrze o ich inteligencji). Czasami warto też postawić kilka Fire Wall'i obok siebie i strzelając z Windforce'a nie dawać wyjść bestiom z ognia, spychając je (cecha Windforce'a - Knocks Target Back) w płomienie. Stone Course, podobnie jak Wojownikowi, przydaje się Łuczniczce w kryzysowych sytuacjach i na bossów. A jak bardzo kogoś nie lubi, to może użyć na nim Stone Course, postawić na nim Fire Wall i potraktować z łuku :-) Tyle o taktyce dla Łuczniczki. Najmniej z wszystkich postaci grałem właśnie Rogue, więc może kiedyś, gdy zdobędę nią więcej doświadczenia, coś jeszcze tu dopiszę np. czy lepiej grać z Mana Shield, czy bez i jaki sprzęt wtedy nosić, chociaż wydaje mi się, że lepiej jest grać bez Mana Shield i używać czaru Healing.

5. Początkowe i maksymalne statystyki łuczniczki bez dodatków z przedmiotów

  Strength Magic Dexterity Vitality Hit Points Mana To Hit AC
Początkowe 20 15 30 20 45 22 65 % 6
Maksymalne 55 70 250 80 201 173 175 % 50

Inne części poradnika do Diablo 1

· Poradnik - podstawy
· Poradnik - czarodziej
· Poradnik - wojownik