język: polski
english: coming soon

Podstawowe informacje o Diablo 1

Poradnik - Wojownik

Przypomnienie

Ten poradnik to kontynuacja działu Poradnik - podstawy. Upewnij się, że zapoznałeś się z tą częścią wiedzy.


Warrior

1. Wstęp

Wojownik jest zdecydowanie najłatwiejszy do prowadzenia na początku gry. Przysłowiowe schody zaczynają się na poziomach trudności Nightmare i Hell w poziomach, gdzie jesteśmy atakowani z pomocą magii, ale przy dobrej konfiguracji można spokojnie nim grać. Jego podstawowym atrybutem jest Strength, dzięki której może założyć każdą zbroję, używać każdej białej broni oraz zadawać nią olbrzymie obrażenia, na które nie pomogą żadne Resist'y. Jeśli chodzi o rozwijanie cech to proponuje z każdym nowym poziomem doświadczenia dodawać 2 punkty do Strength i po jednym do pozostałych cech. Jednak należy czasami dodać, zamiast do Strength, 2 punkty do Vitality, a czasami do Dexterity, gdyż są to bardzo ważne cechy dla wojownika. Do Magic zawsze po jednym.

2. Sprzęt


Głowa: Royal Circlet

Armor Class: 40
+10 To All Attributes
Mana: +40
+10% Light Radius


To najlepsze okrycie głowy w grze, zanim je znajdziesz z powodzeniem możesz nosić Holy Helm / Crown of the Stars. Jest jeszcze Gotterdamerung, ma wspaniałe właściwości, ale redukuje wszystkie Resist'y do 0, więc nadaje się jedynie tam, gdzie nikt nie atakuje cię magią.


Tułów: Awesome Plate of the Lion

Armor Class: 60 - 75 +131 % - 150 %
Hit Points: + 51 - 60


Zbroja to twoje najlepsze źródło Armor Class, koniecznie znajdż Full Plate Mail. W przypadku Full Plate Mail najwyższy możliwy prefiks dodający Armor Class to Awesome, a nie jak niektórzy myślą Godly. Można nosić również Awesome Plate of the Stars, jednak jest to rezygnacja z około 40 Hit Points. Zanim znajdziesz takie zbroje, możesz nosić Demonspike Coat.


Prawa dłoń: King's Sword of Haste

Damage: 6-15
Chance To Hit: + 76 % - 100 %
+ 151 % - 175 % Damage
Fastest Attack


Zapomnij o jakiejkolwiek broni dwuręcznej. Jej jedynym plusem są trochę większe obrażenia, ale tracisz możliwość blokowania i przede wszystkim wszelkie bonusy jakie masz dzięki tarczy (Armor Class itp.).


Lewa dłoń: Stormshield lub Holy Shield of the Tiger

Armor Class: 40
+4 Damage From Enemies
+10 To Strength
Indestructible
Fast Block
lub
Armor Class: 13 - 20 +151 % - 170 %
Hit Points: + 41 - 50


Pierwsza tarcza daje więcej Armor Class, Fast Block i dodaje troszkę do obrażeń zadawanych przez ciebie (+ 10 To Strength), ale i dodaje trochę przeciwnikom. Druga natomiast ma mniejszy Armor Class i daje "tylko" bonus do Hit Points. Wybór należy do Ciebie.


Pierścień 1: Obsidian Ring of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Pierścień 2: Gold Ring of the Stars lub Gold Ring of the Life

Chance To Hit: + 21 % - 30 %
+ 8 - 11 To All Attributes
lub
Chance To Hit: + 21 % - 30 %
+ 21 - 30 To Vitality



Amulet: Obsidian Amulet of the Zodiac

Resist All: + 31 - 40 %
+ 16 - 20 To All Attributes



Takie combo biżuterii to ideał, jednak jest to baaardzo trudne do znalezienia. Może być również Gold Amulet of the Stars / Life i 2 Obsidian Ring of the Zodiac, bo oczywiście efekt noszenia tego będzie taki sam. Zanim znajdziesz te mistrzowskie przedmioty radzę nosić Ruby / Saphire / Diamond Ring / Amulet of the Heavens, które mają duże większe prawdopodobieństwo znalezienia. Po prostu, gdy będziesz miał przeciwników atakujących ogniem zakładasz Ruby... , magią - Diamond... itd. Jeśli chodzi o Gold Ring of the Stars / Life to jest go dużo łatwiej znaleźć niż Zodiac'i. Co do wyboru, czy lepiej mieć Life (Hit Points: + 42 - 60), czy Stars (9 - 11 To All Attributes), to wydaje mi się, że lepszy jest Life.

3. Czary

Wielu Wojowników lekceważy znaczenie czarów, a wierzcie mi, są one bardzo przydatne. Pod klawiszami F5-F8 powinieneś mieć: Stone Course, Teleport, Healing, Firewall.

4. Troszeczkę o taktyce

Zacznę od czarów. Healing to twój najlepszy przyjaciel. Postaraj się o 15 level tego czaru. Przeciętnie z jednej Potion of Full Mana możesz uzdrowić się 3-5 razy, podczas gdy Potion of Full Healing daje Ci jedno uzdrowienie. Warto więc nosić ze sobą dużo Potion of Full Mana. Jednak jest jeden minus czaru Healing, a mianowicie prędkość działania. Wojownik bardzo wolno rzuca czary, dlatego pamiętaj, aby nigdy nie używać Healing podczas walki wręcz. W trakcie walki używaj Potion of Full Healing, gdyż działają one natychmiast. Stone Course jest idealny na wszystkich bossów i w sytuacjach kryzysowych, jednak nie szarżuj z nim za bardzo, gdyż z jednego Potion of Full Mana rzucisz go 3-4 razy. Teleport przydaje się w dwóch sytuacjach. Pierwsza to ucieczka, dzięki niemu można dużo szybciej się przemieszczać, również można teleportować się za ścianę. Druga to używanie go w czasie ataku na jednostki strzelające, przede wszystkim na wszelkie rodzaje Witches. Gdy natkniesz się na większą ich ilość (a zdarza się to dość często) cofnij się trochę, tak aby ruszyły za tobą. Najczęściej, gdy już się zatrzymają, będą stały w grupie, jedna obok drugiej. Teraz wteleportuj się w sam środek tej grupy. Witches zaczną uciekać, żadna nie będzie w Ciebie rzucać Blood Star, a Ty masz szansę nie tracąc żadnych Hit Points zabić 2-3 przeciwniczki. Na początku całej akcji zawsze się cofaj, gdyż w przeciwnym wypadku możesz "obudzić" więcej przeciwników. Fire Wall to jedyny ofensywny czar dobry dla wojownika (nie licząc Holy Bolt, potrzebnego na Black Death, i przydającego się na szkielety-łuczników), a to dlatego, że działa gdy machasz mieczem, a nie jak np. Fireball - albo czarujesz, albo walczysz. Najlepiej używać go w następujący sposób: ustawiasz się w jakimś wąskim przejściu, rzucasz Fire Wall prostopadle do ścian, na sąsiadujące z tobą pole, tak aby przeciwnik musiał w niego wejść idąc ku Tobie, i przytrzymując SHIFT, tniesz go mieczem. W ten sposób dostaje on obrażenia z Fire Wall i z miecza. Jeżeli masz do czynienia z odpornymi w 100 % na Fire, to i tak Fire Wall może być przydatny, ponieważ co inteligentniejsze bestie nie wchodzą w ścianę ognia, nawet jeśli są odporne, a taka zapora nie raz uratowała mi życie. Co do taktyki bez używania czarów to przede wszystkim staraj się walczyć z jednym, góra dwoma przeciwnikami naraz. Wykorzystuj teren jako przeszkody zmniejszające ilość potworów mogących Cię atakować w jednym czasie. Najlepsze oczywiście są wszelkiego rodzaju drzwi, ale dobre są też przestrzenie między ścianą a skrzyniami, kryptami, ciałami na palach, filarami, a nawet między beczkami. Po prostu stajesz w takim miejscu i przytrzymując SHIFT tniesz wszystko jak leci. Jeśli chodzi o przeciwników, którzy strzelają i uciekają, gdy się do nich zbliżasz, to przede wszystkim NIGDY nie biegnij za takimi na teren, którego jeszcze nie oczyściłeś z potworów, gdyż grozi to natychmiastową śmiercią od kilkunastu bestii.
soul burner w potrzaskuGdy zobaczysz takiego delikwenta, cofnij się trochę, stań za jakąś ścianą i poczekaj, aż do Ciebie przyjdzie. Jeśli będziesz mieć szczęście, to wejdzie Ci prosto pod miecz, jeśli nie to "zagoń" go w jakiś róg, i tam zabij. Ogólnie, "zaganianie" to najlepsza taktyka, gdyż żaden potwór nie ucieknie z pod miecza będąc w rogu, i jeśli będziesz zajmować odpowiednią pozycję tzn. nie będziesz stać bezpośrednio obok żadnej ściany (dziwnie to brzmi, najlepiej widać prawidłowe ustawienie na screenie obok). I to by było na tyle, jeśli chodzi o taktykę.

5. Początkowe i maksymalne statystyki wojownika bez dodatków z przedmiotów

  Strength Magic Dexterity Vitality Hit Points Mana To Hit AC
Początkowe 30 10 20 25 70 10 60 % 4
Maksymalne 250 50 60 100 316 98 80 % 12

Inne części poradnika do Diablo 1

· Poradnik - podstawy
· Poradnik - czarodziej
· Poradnik - łuczniczka